Můj příběh
Jakub Jirsák
Unikátním propojením byznys fotografie, grafiky a marketingu pomáhám firmám i živnostníkům vizuálně prezentovat jedinečnost jejich podnikání a tím zvyšovat zisky.

Od fotobank k byznys fotografiím

Představte si, že byste si sami dokázali kdykoliv vytvořit fotky pro svůj web nebo sociální sítě, které by účinně podporovaly vaše podnikání. Nemusí to být jen představa. Řešení máte právě před sebou, bez zázraků a kouzel.

Na své cestě za úspěšnými byznys fotografiemi, které používají po celém světě zástupy drobných podnikatelů, ale také velké firmy jako IBM, Lidl, Re/Max, či Komerční banka, jsem si vybudoval funkční systém, jak vymýšlet a realizovat byznys fotografie prezentující neomezenou škálu podnikání.

Můj přístup k tvorbě je nebývale analytický. Je nezávislý na kreativitě nebo jiných speciálních dovednostech. Systém proto může používat kterýkoliv podnikatel pro posunutí své vizuální prezentace na novou úroveň.

Na počátku byl prodej

Pojďme se ale vrátit na úplný začátek. Asi od svých 17 let jsem byl přesvědčený, že se budu živit počítačovou grafikou. Cítil jsem, že pro to mám vlohy, a také se mi líbila představa být sám sobě šéfem.

Zhruba ve 25 letech jsem jako čerstvý majitel digitálního foťáku zkusil své štěstí s prodejem fotek přes fotobanky. Fotil jsem zvířata v zoo, tulipány na zahradě a podobně. Prodeje mých fotek byly mizerné. Měsíčně jsem si vydělal jen pár desítek dolarů.

Slýchával jsem rady, ať jdu raději za pokladnu, že si vydělám víc.

Nevzdával jsem se. Napadlo mě využít své předchozí zkušenosti s grafikou. Upravil jsem například svou fotku se zebrami ze zoo. Místo do přírody jsem je umístil na černé pozadí. Z fotky tak zářily hlavně jejich bílé pruhy. Fotka tak přitáhla pozornost mezi ostatními běžnými fotografiemi, protože byla unikátní.

Po pár týdnech co jsem fotku se zebrami začal prodávat, jí zákazník koupil ve výhradní licenci za 300 USD. Jedním prodejem jsem si vydělal deseti násobek svých měsíčních příjmů. Koho by to nepovzbudilo?

Ani nevím, jak to přišlo, ale v jednu chvíli do sebe zacvakla všechna kolečka. Uvědomil jsem si, že bych měl spojit svůj talent pro vizuální tvorbu s tím, co jsem se naučil o marketingu na ekonomické škole.

Začal jsem se víc zabývat tím, co by fotky mohly přinášet kupujícím. Uvědomil jsem si, že fotky pořizují mimo jiné reklamní agentury, grafická studia ale také samotní podnikatelé. Ti je ale nemají pro potěchu, aby si je pověsili na zeď místo obrazu.

Chtějí pomocí fotek oslovit své zákazníky.

Tou dobou se zrodila má vize, že budu tvořit pro fotobanky už jen byznys fotografie. Pamatuji si jako by to bylo ještě dnes. Řekl jsem si: „zaplevelím svět svými fotkami“.

Jak kdo zaseje, tak také sklidí

Rozhodnutí bylo jasné. Ale jak to udělat? Ještě jsem musel ujít pořádný kus cesty.

Několik let jsem sbíral zkušenosti. Stále dokola jsem řešil otázky: Jak vytvořit fotky, které upoutají pozornost mezi tisíci až desítkami tisíc dalších fotek se stejným tématem? Jak rychle a efektivně oslovit fotkami zákazníka, a předat mu ty správné informace nebo emoce? Jak komunikovat s lidmi po celém světě beze slov? Jak vytvářet fotky efektivně s nízkými náklady?

Fotobanky se staly pro mě testovací laboratoří. Mohl jsem nahrávat rozmanité fotky, a sledovat, jak si vedou v prodejích. Protože mé fotky začínaly být úspěšné, mohl jsem dělat závěry ze stovek prodejů denně.

Kromě vzdělávání v oblasti focení, jsem vstřebával poznatky z oblasti marketingu, psychologie reklamy, UX designu, médií a komunikace.

Postupně jsem si kombinací získaných vědomostí vytvořil systém pravidel, jak vytvářet úspěšné byznys fotografie. Tento systém je nezávislý na kreativitě. Vychází totiž z pochopení potřeb zákazníka a kombinací znalostí z různých oborů.

V období, kdy jsem se přehoupl ve fotobankách přes půl milionu prodaných licencí, a dostal se mezi dvě stovky nejprodávanějších autorů po celém světě, začaly fotobanky házet autorům klacky pod nohy. Myslel jsem si, že už mám hotovo.

Byznys fotografie pro každého

Nemám ale hotovo. Uvědomil jsem si důležitou věc. Živnostníci i firmy by měli řešit naprosto stejné otázky nad svými zveřejněnými fotografiemi, jako jsem řešil při focení do fotobank.

I oni potřebují upoutat pozornost v konkurenci tisíců reklamních sdělení. Také oni potřebují svým sdělením oslovit rychle a efektivně své potenciální zákazníky. Ať už se jedná o portrét nebo o propagační fotku, každá zveřejněná fotka spojená s jejich podnikáním může přilákat zákazníka. Ale také odradit.

Rozhodl jsem se, že své unikátní know-how budu předávat dál. Netýká se totiž výhradně fotobank.

Své znalosti jsem zobecnil na všechny fotky kolem podnikání.

Chci, aby mé know-how sloužilo komukoliv na cestě za úspěšným podnikáním. Nabízím své osvědčené postupy, které mě dovedly ke stovkám tisíc prodejů fotek ve fotobankách.

Nyní můžete mít svou vizuální propagaci plně pod kontrolou, protože si jí budete vytvářet sami. Bude přímo na míru vašemu podnikaní. Znáte přeci své podnikání ze všech lidí na světě nejlépe.

Chytněte tuto příležitost, a budete znát, co ani nezná většina profesionálních reklamních fotografů. Nebudete je muset platit. Oni mají drahou techniku, kterou ale vy nebudete potřebovat. Budete mít něco cennějšího. Jedinečné znalosti, které pozvednou vaše podnikání prostřednictvím vašich vlastních fotografií.

Pokud už nějaké byznys fotografie používáte, ale nejste si jisti, zda správně plní marketingové účely, můžete si se mnou domluvit konzultaci. Na vaše fotografie se podívám svým zkušeným okem. Prozkoumáme spolu, jaký vytvářejí obraz vašeho podnikání. Probereme možnosti, jak je případně vylepšit.

Pokud máte málo času a chcete mít fotografie na profesionální technické úrovni, které osloví zákazníky, nabízím samozřejmě také své fotografické a grafické služby. Do fotek vkládám své unikátní know-how, propojené s mou precizností a řadou let praxe.

eBooky
Získejte unikátní znalosti ze světa byznys fotografie, které pozvednou vaše podnikání na novou úroveň. Mé jedinečné know-how, které jsem získával 15 let, jsem rozdělil do několika tematicky odlišných eBooků. Dohromady tvoří ucelený návod pro podnikatele, jak vytvářet úspěšné byznys fotografie svépomocí.
Konzultace
Pokud už nějaké byznys fotografie používáte, ale nejste si jistí, zda správně plní marketingové účely, můžete si se mnou domluvit konzultaci. Na vaše fotografie se podívám svým zkušeným okem. Prozkoumáme spolu jaký vytvářejí obraz vašeho podnikání. Probereme možnosti, jak je případně vylepšit.
Focení
Ideální řešení, pokud máte málo času a chcete mít fotografie a grafiku na profesionální technické úrovni. Do fotek vkládám své jedinečné znalosti, propojené s mou precizností a řadou let praxe.