Číst a psát jsme se učili ve škole všichni. Psali jsme diktáty, četli jsme povinnou literaturu. Učili se gramatiku. S výukou porozumění textu už to bylo horší. Alespoň za časů, kdy jsem trávil čas v lavicích já. Teď už se to možná zlepšuje.
Na jeden velice důležitý jazyk se ale zapomíná. Je to jazyk vizuální komunikace. Ten je přitom mezinárodní a srozumitelný i dětem. První příběhy, se kterými se děti seznámí jsou předávány mluveným slovem. Později si už umí prohlížet obrázkové příběhy. Poslední úrovní jsou psaná vyprávění.
Připravovali jste si někdy internetové stránky? Ruku na srdce: kolik času jste věnovali přípravě textů, a kolik času přípravě fotografií?
Chvilku před zveřejněním stránek si většina lidí řekne: „co tam dám za fotku?“.
Rychle něco najde na internetu nebo sáhne do archivu svých fotek. Poznáváte se?
Přitom fotografie nebo grafika, tedy vizuální jazyk, má jednu zásadní výhodu oproti textům. Předává informace a emoce daleko rychleji než jakýkoliv text. Také máme tendenci jim věřit víc než textům.
Pomocí fotografie můžete snadno sdělit potenciálnímu zákazníkovi: „kdo jsem a co dělám“.
Potenciální zákazník na vaše stránky přichází, protože se právě nachází v nějaké životní situaci. Chce se naučit cizí jazyk, šít, programovat, potřebuje s něčím pomoct. Nebo se připravuje na svatbu, shání snubní prstýnky, kytici, oblečení atd.
Mozek zákazníka je v tu chvíli vnímavější na podněty, které souvisí právě s jeho situací.
Fotografie působí na emoce. Pokud jste na fotografii vy, váš web působí osobnějším dojmem a získáte si snáz sympatie zákazníka.
Blíž se s touto tematikou můžete seznámit v mém eBooku: O prvních třech vteřinách.
Nezapomínejte ve své propagaci na vizuální jazyk. Zkuste s ním pracovat vědomě a cíleně. Pak dokáže pro vaše podnikání odvést mnoho užitečné práce, které texty nedovedou.